Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından derlenen verilere göre, Türkiye'nin ilk 6 ayda toplam ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 artarak 125 milyar 446 dolara ulaştı.
Bu dönemde meyve sebze sektörünün ihracatı dalgalı bir seyir izledi. Sektör Ocak'ta 232 milyon 816 bin dolar, Şubat'ta 234 milyon 779 bin dolar, Mart'ta 241 milyon 58 bin dolar, Nisan'da 201 milyon 205 bin dolar, Mayıs'ta 218 milyon 99 bin dolar ve 164 milyon 680 bin dolar ihracat gerçekleştirdi. Haziranda.
Sektörün ihracatı Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 artarak 1 milyar 73 milyon 128 bin dolardan 1 milyar 292 milyon 637 bin dolara yükseldi.
İhracatta ise ilk sırada 208 milyon 766 bin dolarla ABD yer alıyor. Bunu 176 milyon 380 bin dolarla Almanya, 89 milyon 112 bin dolarla İngiltere, 79 milyon 521 bin dolarla Hollanda ve 72 milyon 92 bin dolarla Irak takip ediyor.
Meyve sebze sektörü ihracatında Ocak-Haziran döneminde İstanbul il bazında birinci sırada yer aldı. İstanbul'dan yapılan 364 milyon 363 bin dolarlık ihracat, sektörün toplam ihracatının yaklaşık yüzde 28'ine tekabül ediyor.
Onu 251 milyon 789 bin dolarla İstanbul İzmir, 95 milyon 32 bin dolarla Gaziantep, 92 milyon 894 bin dolarla Manisa ve 91 milyon 688 bin dolarla Bursa takip etti.
Bu dönemde ihracatını en oranlı artıran il Elazığ oldu. Elazığ bu ürünlerin ihracatını 8 bin yani yüzde 870 artırarak 152 bin dolara çıkardı.
“Üretmeye ve ihracata devam edeceğiz”
TİM Meyve Sebze Sanayi Meclisi Başkanı Melisa Tokgöz Mutlu, değerlendirmesinde, Türkiye'nin meyve sebzesinin kalite açısından diğer ülkelere göre daha güçlü olduğunu söyledi.
İklim krizi nedeniyle dünya genelinde hasat dönemlerinin değiştiğini vurgulayan Mutlu, şöyle konuştu: “Küresel olarak hasat miktarlarında bir azalma var. Bizim de bu dönemde ürünü doğru planlamamız gerekiyor. Doğru politikalarla avantajlı dönem.” değerlendirmesini yaptı.
Mutlu, salgın sonrasında tüketici davranışlarının değişmeye başladığına dikkat çekerek, insanların besin değeri yüksek doğal gıda ürünlerine ilgisinin daha da arttığını söyledi.
Türkiye'nin hem hammadde hem de fabrika teknolojileri açısından önemli bir üretim merkezi haline geldiğini belirten Mutlu, şöyle konuştu: “Potansiyelimiz çok yüksek ancak bazı kotalar nedeniyle beklenen rakamlara ulaşamadık. Meyvecilikte favori ülkeyiz. ” sebze ve teknik donanım açısından da dünyanın önde gelen fabrikalarından biriyiz.” “Üretmeye ve ihracata devam edeceğiz.” dedi.